Direktlänk till inlägg 6 september 2009

Fan fan fan

Av samlat - 6 september 2009 21:24

En resa tar sin början samtidigt som en annan går mot sitt slut. Min nya framtid har precis startat från grunden och jag försöker nogsamt se till att de positiva sakerna från förr följer med mig. Det jag vill få med mig är framförallt min barn och det ska inte vara några bekymmer, utöver dom vill jag väldigt gärna ha familjen nära mig även om det inte går att få ihop rent geografiskt.


Med anledning av detta smärtar det ganska mycket att få veta att tiden är noga räknad för någon närstående. Varje människas tid är räknad och det kommer inte som en överaskning att vi alla ska försvinna en dag.

Likväl går jag framåt i livet och inbillar mig med en dåres envishet att allt alltid kommer att förbli som det varit. Att alla jag bryr mig om kommer att vara i livet så länge jag finns.


85 är en ganska hög ålder. Det är en hel livstid och än är den inte över. Visst har han blivit lite sliten över åren och tanken kanske inte alltid hänger med som den ska, synen kan ha blivit nedsatt och det är inget att klaga över. Visst har tiden varit på upphällningen under en tid nu, men det hela blir så jävla mycket påtagligare när läkarna kommer fram till att orsaken till de senaste två årens magvärk beror på canser.


På grund av metastaser i flertalet organ är inte operation ett alternativ, påp grund av ålder och klen hälsa är inte cellgifter att tänka på och den strålning han blev erbjuden kanske inte skulle ge mer än en vecka eller kanske en månad. Det är skönt för honom att han vet vad som plågat honom under så lång tid men det är smärtsamt att veta att allt hopp är ute. Medicinskt finns det inte mycket mer att göra än att tillhandahålla smärtstillande. För oss runtomkring finns inte mycket annat att göra än att vänta.


Det skulle vara dumt att skjuta upp ett besök, det är omöjligt att säga om det tar en vecka eller ett år så egentligen skulle det planeras in en resa varja helg för att vara på den säkra sidan. Hoppas bara inte det kommer att kännas skumt att prata med honom när man nästan kan se dödsdomen hänga över honom.


Jag hatar när det blir skit av alltihop.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av samlat - 30 augusti 2009 18:21

Kroppen är slut. Hjärnan orkar inte mer. Magen vill ha näring men musklerna vägrar ge efter. Nykterheten gör ett återtåg i mitt liv efter en veckas frånvaro och jag måste säga att jag, under stundom, har saknat att kunna styra min kropp och tanke i b...

Av samlat - 22 augusti 2009 21:36

Människor.   Det finns en jävla massa av dom.   En del är vackra, en del är direkt obehagliga att titta på. En del bär på mörka hemligheter medans en del är lika öppna som en hundörad bok.   Jag vet inte var denna text kommer att sluta, jag kommer at...

Av samlat - 20 augusti 2009 21:38

Vad är det värsta som kan hända en människa?   Som far till två vackra flickor måste jag säga att det absolut värsta i min värld skulle vara att någonting hände med barnen. En invalidisering av mig själv hade varit en baggis i jämförelse.  Jag inser ...

Av samlat - 16 augusti 2009 21:16

Världen är en stor plats och det finns inga fasta punkter att hålla fast vid, det som för stunden verkar vara en solig klippa kan snabbt visa sig vara ett löst stenblock som följer med ner i fallet. Går det att lita helt på en annan människa och vilk...

Av samlat - 16 augusti 2009 11:58

Listan på saker som får mig något irriterad kan göras lång och samma sak kan nog sägas om i stort sett alla människor som har en förmåga att tänka själva. Men det ska jag inte gå in på nu, det jag vill avhandla idag för att kunna gå vidare med dagens...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards