Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Dimman börjar släppa greppet om mitt sinne.

Av samlat - 30 augusti 2009 18:21

Kroppen är slut. Hjärnan orkar inte mer. Magen vill ha näring men musklerna vägrar ge efter. Nykterheten gör ett återtåg i mitt liv efter en veckas frånvaro och jag måste säga att jag, under stundom, har saknat att kunna styra min kropp och tanke i banor som jag själv bestämmer.


Den oändliga fyllan har inte varit av egentlig detruktiv art och man får nog säga att jag själv orsakat kroppens nedbrytning. 

Eftersom jag börjar på högskola i morgon så har det anordnats aktiviteter och dessa har huvudsakligen gått ut på att under lekfulla former få i sig alkohol (vatten har ständigt funnits som altervativ men va fan... Man är ju bara människa).


Nu lider jag av vad jag stoppat och hällt i mig under de senaste sju dagarna. Det har mestadels varit pizza, kebab, öl, sprit och en dryck som jag inte fått veta receptet på men det påminner ganska mycket om vin som kanske skulle stått i damejeanen någon eller några dagar till. Dessbättre var den hemliga drycken gratis och det väger upp för en hel del av smaken.


Däremot känner jag nu att jag borde sjunka ner i min mjuka säng och lova högtidligt strax innan jag somnar att jag inte ska dricka mer alkohol på en vecka. Ett löfte som inte kommer att vara alls svårt att hålla men det känns bra i själen att se det i skrift. Jag kommer att må bra varje morgon i en hel veckas tid.


Därmet läggs nollningen till handligarna och ställer in siktet på studier. Skönt att äntligen ha en rikting på livet. Nu börjar det ta sig så att säga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av samlat - 6 september 2009 21:24

En resa tar sin början samtidigt som en annan går mot sitt slut. Min nya framtid har precis startat från grunden och jag försöker nogsamt se till att de positiva sakerna från förr följer med mig. Det jag vill få med mig är framförallt min barn och de...

Av samlat - 22 augusti 2009 21:36

Människor.   Det finns en jävla massa av dom.   En del är vackra, en del är direkt obehagliga att titta på. En del bär på mörka hemligheter medans en del är lika öppna som en hundörad bok.   Jag vet inte var denna text kommer att sluta, jag kommer at...

Av samlat - 20 augusti 2009 21:38

Vad är det värsta som kan hända en människa?   Som far till två vackra flickor måste jag säga att det absolut värsta i min värld skulle vara att någonting hände med barnen. En invalidisering av mig själv hade varit en baggis i jämförelse.  Jag inser ...

Av samlat - 16 augusti 2009 21:16

Världen är en stor plats och det finns inga fasta punkter att hålla fast vid, det som för stunden verkar vara en solig klippa kan snabbt visa sig vara ett löst stenblock som följer med ner i fallet. Går det att lita helt på en annan människa och vilk...

Av samlat - 16 augusti 2009 11:58

Listan på saker som får mig något irriterad kan göras lång och samma sak kan nog sägas om i stort sett alla människor som har en förmåga att tänka själva. Men det ska jag inte gå in på nu, det jag vill avhandla idag för att kunna gå vidare med dagens...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards